choroby przyzębia

Vector Paro to urządzenie o wszechstronnym zastosowaniu, wyposażone w dwie rękojeści, Paro i Scaler. Służy do profesjonalnego czyszczenia zębów, a także posiada wszystkie możliwe zastosowania kliniczne ultradźwięków w profilaktyce i terapii schorzeń przyzębia oraz periimplantitis.
We współczesnej stomatologii standardem profilaktyki jest profesjonalne czyszczenie zębów, a nie, jak dawniej, sam skaling.
Nowością w systemie Vector Paro są instrumenty do zastosowań pod- i naddziąsłowych.
Specjalny napęd umożliwia wydajne usuwanie złogów z największą możliwą delikatnością, z wrażliwej na zarysowania struktury tkanek. Lekarz może usunąć bakterie spod dziąseł bez konieczności cięcia, a co za tym idzie ograniczyć zabiegi chirurgiczne do niezbędnego minimum!

Wyjątkowość terapii vectorowej polega na bezpiecznym zastosowaniu specjalnego fluidu i energii ultradźwiękowej, który dzięki ultradźwiękom odrywa płytkę bakteryjną od powierzchni zęba.
Dzięki opatentowanej technologii eliminacji drgań instrument porusza się wyłącznie równolegle do powierzchni korzenia, co pozwala leczyć efektywnie i atraumatycznie, nie powodując strat twardych tkanek zęba.

Ponadto, warto podkreślić, iż hydroksyapatyt zawarty we fluidzie zamyka również kanaliki zębinowe, zmniejszając tym samym nadwrażliwość zebów.
Po zabiegu pacjent może od razu jeść i pić!

JEŻELI CIERPISZ Z POWODU KRWAWIĄCYCH DZIĄSEŁ CZY ROZCHWIANYCH ZĘBÓW ZGŁOŚ SIĘ JAK NAJSZYBCIEJ DO NASZEJ LECZNICY, A UDZIELIMY CI SPECJALISTYCZNEJ POMOCY.

Chorobami przyzębia (zwanymi parodontozą) zajmuje się periodontologia. Choroby przyzębia są drugą - po próchnicy - przyczyną utraty zębów. Powodują niszczenie aparatu utrzymującego ząb w kości, doprowadzając do wypadania często zdrowych zębów. Choroba często przez długi czas nie daje o sobie znać, a leczenie zaawansowanego stadium choroby przyzębia jest skomplikowane i długotrwałe.
Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka i podjęcie jak najwcześniej leczenia. Jedną z ważnych przyczyn powstawania tej choroby jest nieprawidłowa higiena jamy ustnej. Nie usuwana płytka nazębna staje się coraz grubsza i po kilku dniach zamienia się w twardy, nie dający usunąć się szczoteczką, kamień.

Etapy osadzania się kamienia nazębnego

Toksyny produkowane przez bakterie płytki zaczynają atakować dziąsła. Jeżeli choroba nie zostaje szybko powstrzymana tzw. fizjologiczna kieszonka dziąsłowa pogłębia się i rozpoczyna się niszczenie ozębnej i kości.
Pierwszym objawem zapalenia dziąseł jest krwawienie pojawiające się szczególnie przy szczotkowaniu zębów. Progresja schorzenia prowadzi do obnażenia korzeni zębów, a w końcowym stadium choroby do ich rozchwiania i wypadania.
Leczenie sprowadza się do stosowania środków przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych w postaci maści, płukanek. Konieczny jest zabieg usunięcia kamienia nazębnego - skaling. W zaawansowanych chorobach przyzębia lekarz periodontolog wykonuje zabiegi chirurgiczne. Najprostszym z nich jest kiretaż, który polega na wyskrobaniu ścian patologicznych kieszeni dziąsłowych doprowadzając do ich spłycenia. Stosuje się także tzw. operacje płatowe, mające na celu pobudzenie tkanki do odbudowy za pomocą preparatów zastępujących kość.

« do strony głównej